![]() |
|
Dag 2 (28 december) - Printable Version +- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl) +-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Ochtendberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Thread: Dag 2 (28 december) (/showthread.php?tid=7) |
Dag 2 (28 december) - Spelleiding - 12-28-2022 Een eerste nacht in een nieuw huis is altijd bijzonder. Je hoort allemaal geluiden, maar is dat de natuur of zijn het buren die druk zijn met hun eigen plannen? We horen de geruchten graag over het dorpsplein gaan. Aan de 5 sterren review van Tom te zien smaakte het in het afgelopen jaar gerijpte bier erg goed. Helaas ben ik bang dat hij op zijn terugweg naar huis niet meer in staat was om goed op te letten. Vanmorgen hebben wij als spelleiding een rondje door het dorp gemaakt en vonden wel wat sporen van weerwolven. Misschien kan een van jullie de paden goed nagaan. Wat direct opviel is dat alle posters die burgermeester Daphne had opgehangen verscheurd zijn. Is dit de actie van wolven op zoek naar vers bloed, of gewoon van een ontevreden kiezer? Aangekomen bij de burgemeesterswoning wordt het wel duidelijk, de ramen zijn kapot en er is een spoor van vernieling. Toch zien we burgemeester Daphne rustig aan het ontbijt, ze lijkt een engeltje op haar schouder te hebben gehad, want ze was net naar de wc toen de wolven kwamen. Er is vannacht niemand vermoord. We horen graag wie jullie denken dat er in de nacht een andere rol speelt dan hij/zij overdag doet vermoeden? Daarom kunnen jullie stemmen op wie er op de brandstapel moet https://forms.gle/6QkVbYGXkwQiB7BK9 RE: Dag 2 (28 december) - Hilde - 12-28-2022 Goedemorgen allemaal, Wat een opluchting dat iedereen de nacht goed is doorgekomen!! Maar Daphne hoe is het met jou? Die verscheurde posters....er zijn toch mensen (of moet ik dieren zeggen....) niet blij met jou op de positie als burgermeester. Ik hoop dat je stalen zenuwen hebt!! Laat je niet gek maken door dit soort drijgementen. Ik ga dit ieder geval goed in de gaten houden vandaag en ben er als de kippen bij als er ergens wat interessants gebeurt vandaag. En Tom?? Waren het alleen de biertjes die goed smaakte?? Of hmm... ik vraag me af... zouden Marijke of Tom niet in hun eigen bed geslapen hebben?? Wel slim om zo aan de weerwolven te ontsnappen. Maar jullie waren waarschijnlijk toch als laatst nog wakker....hebben jullie iets gezien? RE: Dag 2 (28 december) - Daphne - 12-28-2022 Phoe wat een schrik was dat vannacht. Rustig aan het ontbijtje zat ik niet helemaal. Nadat ik op de wc zat ben ik aan de eettafel gaan zitten, slapen lukte niet meer. Er moet snel iets aan die wolven gedaan worden! Hierbij een oproep aan burgers of jullie mij willen helpen met repareren voordat de volgende nacht aanbreekt. Tijdens de reparatie kunnen we meteen overleggen wat we tijdens de nacht hebben gehoord... Hoe fijn is het als we vandaag al een wolf kunnen ontmaskeren! Liefs jullie burgemeester RE: Dag 2 (28 december) - Linda - 12-28-2022 Ohnee wat een schrik Daphne! Wat een mazzel dat je deze aanval overleeft hebt, jij moet echt een vriendelijk engeltje op je schouder gehad hebben! Natuurlijk helpen we je vandaag met het repareren van je huis. Hopelijk kunnen degene die gisteren in de taverne zijn geweest ook helpen, of zouden ze hele nacht hebben doorgehaald en nu pas liggen te slapen….? RE: Dag 2 (28 december) - Marissa - 12-28-2022 Ohw lieve daphne, wat een schrik! Ik zal je zeker komen helpen met je huis. Je bent uiteraard van harte welkom om een theetje te komen doen om even van de schrik te bekomen. Zonde van je posters ook! RE: Dag 2 (28 december) - Rachel - 12-28-2022 Dat is nog eens heftig wakker worden en te lezen dat de burgermeester zo is bedreigd. Hou vol burgermeester, burgers we moeten nu iets doen. Wie heeft er een goed plan? RE: Dag 2 (28 december) - Jeroen - 12-28-2022 Poeh, wat een ravage! Blij dat je er nog bent burgemeester Daphne! Natuurlijk kom ik helpen met de reparaties. Er moet toch iemand zijn die iets gehoord of gezien heeft? We moeten iets doen tegen die wolven, nu hebben we geluk dat het bij vernielingen gebleven is, volgende keer misschien niet! RE: Dag 2 (28 december) - Roxan - 12-28-2022 Goedemorgen allemaal, Jeetje, gelijk een aanval op onze burgermeester. Wat goed dat je het wonderwel hebt overleefd Daph! We zijn nog compleet! Uiteraard komen we je helpen met je huis weer netjes maken. En laat je absoluut niet gek maken. Je bent goed bezig als je een aanval als deze overleefd. Zijn er nog andere mensen iets opgevallen? Marijke en Tom waren misschien wel als laatst wakker maar waarschijnlijk zo lam als een hert. Tom had z’n geweren ook niet bij zich zeker? Ook 2 andere huisjes blijven alsmaar gesloten. Ik heb daar nog geen beweging gezien. Misschien kunnen Max en Thias zich ook naar het dorpsplein begeven en bijzonderheden delen. RE: Dag 2 (28 december) - Lotte - 12-28-2022 24 uur in het spel en nog geen doden in wakkerdam, is dit een nieuw record?!?! Gefeliciteerd Daphne met de overwinning, het dorp is nu al in goede handen! Mag ik nog even terugkomen op gister de reactie van Marije op de post van Tom.... Suggereert ze hier zelf dat ze veilig is bij Tom als ze als Slet daar langs gaat.... RE: Dag 2 (28 december) - Luuk - 12-28-2022 Zo, heftig allemaal hoor! Ben blij dat je er goed van af gekomen bent Daphne! Vandaag goed opletten ook wat er voor verdachte dingen te zien zijn! gezien de ravage bij het huis van de burgemeester werken de weerwolven niet heel netjes! Misschien hebben de weerwolven wel wat extra sporen achter gelaten! RE: Dag 2 (28 december) - Rebecca - 12-28-2022 Wat ben ik blij dat ik veilig mijn eerste nacht doorgekomen ben zeg.. maar zo te horen is het geen rustige nacht geweest. Gister was ik nog wat sceptisch met al die verhalen van jullie over weerwolven enzo... Maar ik moet zeggen dat ik langzaam aan toch echt begin in te zien dat dit een gek dorpje is waar vreemde dingen gebeuren. De ene dag kies je een burgemeester, de volgende dag is de eerste aanslag op de burgemeester al gepleegd. Zouden de weerwolven in eerste instantie al niet gewenst hebben dat Daphne de burgemeester zou worden? Misschien moeten we nog eens naar de stemmen kijken. ? Oh en dan nog iets, dat heerlijke vatgerijpte bier... Waar kan ik dat precies vinden? RE: Dag 2 (28 december) - Lilian - 12-28-2022 Goedemiddag lieve nieuwe dorpsgenoten, Wat heftig wakker worden is dit zeg... Ik ben juist naar dit gezellige dorpje gekomen omdat ik dacht dat ik hier veilig was! Als de wolven het verdomde lef hebben om zelfs de burgemeester aan te vallen, weet ik niet of dit zo'n verstandige keuze is geweest.... Maar goed, fijn dat we onze burgemeester nog in ons midden hebben! Ik heb dan misschien wel gezegd dat ik me aan de wetgeving ga houden, maar is het echt nodig om op iemand te stemmen voor op de brandstapel??? Lijkt me een beetje overbodig vinden jullie niet? We kunnen dit toch gewoon met elkaar uitzoeken? Wat is jullie mening hierover? groetjes lilian RE: Dag 2 (28 december) - Jort - 12-28-2022 Gelukkig dat je op de wc zat Daphne! Het zou wat zijn als we meteen vandaag al een nieuwe burgemeester hadden moeten kiezen.. Heb je zelf toevallig een vermoeden wie er achter zou kunnen zitten? Ik hoor het graag van je! RE: Dag 2 (28 december) - Max - 12-28-2022 Goeiemiddag! Na al die kerstdrukte helemaal gistreren te stemmen enzo :O Gefeliciteerd Daphne met je rol als burgemeester al is het heel erg jammer om te horen dat de veerwolven een bezoekje hebben gebracht aan je huis... Hopelijk gaat het snel beter! Fijne dag nog, Max RE: Dag 2 (28 december) - Monique - 12-28-2022 Jeetje wat n heftig nachtje was dat. Wat fij. Sat je er nog bent daphne en danknje wel engeltje. Toch gek dat de kroeg gangers niks hebben vernomen inderdaad. Laten we de krachten bundelen, want samen staan we sterk. RE: Dag 2 (28 december) - Liesbeth - 12-28-2022 Ahhh Daphne wat een rottige nacht had je! Wij konden dankzij jouw standvastigheid rustig slapen terwijl jij ernstig bedreigd werd door die ellendige weerwolven. Zit er al een psycholoog in het dorp? Anders gauw iemand voor aanwijzen! We zijn er voor je hoor, op het plein, om samen met jou een aanvalsplan te bedenken! Hou vol! RE: Dag 2 (28 december) - Mijntje - 12-28-2022 Voor zover de rust in het dorp. Ik hoopte zo ontzettend dat de geruchten alleen maar geruchten waren, maar nu dit. Het wordt moeilijk om het plaatselijk nachtleven te negeren. Ik help ook graag met de reparaties. Veel succes met de nieuwe verantwoordelijkheden Daphne en hopelijk kunnen we je vannacht goed beschermen! RE: Dag 2 (28 december) - Thias - 12-28-2022 Goede middag nieuwe dorpsgenoten, Maar goed dat er een engeltje van af het kribbetje van jezus door gevlogen is naar het huisje van de burgemeester, blijkbaar waren de wolven het namelijk niet eens met deze stemming Hopelijk kunnen we het deze keer wat minder spannond afronden als de vorige. RE: Dag 2 (28 december) - Gitta - 12-28-2022 Ik was nog even druk vanmorgen, maar wat heftig om te horen zeg! Zelfs de burgemeester is niet veilig in dit dorp. Waren dit de weerwolven of toch misschien ontevreden Nancy- of Jort-aanhangers? Gelukkig dat het engeltje er was en dat het dorp nu compleet is. Samen staan we sterk! RE: Dag 2 (28 december) - Jort - 12-28-2022 (12-28-2022, 03:01 PM)Gitta Wrote: Ik was nog even druk vanmorgen, maar wat heftig om te horen zeg! Zelfs de burgemeester is niet veilig in dit dorp. Waren dit de weerwolven of toch misschien ontevreden Nancy- of Jort-aanhangers? Gelukkig dat het engeltje er was en dat het dorp nu compleet is. Samen staan we sterk!Ik was de enige Jort-aanhanger, tenminste zo bleek uit de stemming.. Maar Nancy aanhangers zou nog kunnen
RE: Dag 2 (28 december) - Jeroen - 12-28-2022 (12-28-2022, 03:13 PM)Jort Wrote:Er was er zelfs eentje die heeft op een persoon gestemd die zich niet eens verkiesbaar heeft gesteld...(12-28-2022, 03:01 PM)Gitta Wrote: Ik was nog even druk vanmorgen, maar wat heftig om te horen zeg! Zelfs de burgemeester is niet veilig in dit dorp. Waren dit de weerwolven of toch misschien ontevreden Nancy- of Jort-aanhangers? Gelukkig dat het engeltje er was en dat het dorp nu compleet is. Samen staan we sterk!Ik was de enige Jort-aanhanger, tenminste zo bleek uit de stemming.. Maar Nancy aanhangers zou nog kunnen
RE: Dag 2 (28 december) - Linda - 12-28-2022 Ik zie het nu ook Jeroen.. dat is inderdaad wel een beetje gek. Is er niet opgelet of is dit een rare tactiek om een wolf als burgemeester te krijgen? RE: Dag 2 (28 december) - Jeroen - 12-28-2022 (12-28-2022, 03:33 PM)Linda Wrote: Ik zie het nu ook Jeroen.. dat is inderdaad wel een beetje gek. Is er niet opgelet of is dit een rare tactiek om een wolf als burgemeester te krijgen? Nu zijn mij wel meer dingen opgevallen of misschien word ik achterdochtig, maar... - Jaap stemt op Gitta die zich niet verkiesbaar heeft gesteld. - Lilian is tegen de traditionele brandstapel. Als je niets te verbergen hebt, dan heb je ook geen brandstapel te vrezen, maar wellicht is zij op zoek naar een meer humane vorm van executie. - Marijke en Jaap hebben zich wel snel bij Tom gevoegd, dit lijkt in mijn optiek vooraf afgesproken werk om op diverse tijden aan te komen, maar ik kan er ook naast zitten. - Tom was "onderweg naar huis niet meer in staat om goed op te letten", dit zou je op 2 manieren kunnen interpreteren. - Burgemeester Daphne zat wel wonderbaarlijk rustig te ontbijten na de aanval. Óf mevrouw heeft ballen van staal óf dit was een afleidingsmanoeuvre door haarzelf om niet als verdachte aangemerkt te worden. - Sinds er 4 nieuwe gezichten in het dorp zijn (Rebecca, Lillian, Marijke en ikzelf) zijn er (blijkbaar alweer) problemen met weerwolven. Stom toeval? In mijn geval zeker wel, als ik dit tevoren had geweten, was ik hier nooit naartoe gekomen... -Max en Thias hebben lang niets van zich laten horen of zien, maar het kan ook zijn dat zij nog aan het uitkateren waren van de kerstdagen. Misschien word ik wel achterdochtig, maar het zet mij wel aan het denken... RE: Dag 2 (28 december) - Linda - 12-28-2022 Hahaha dank voor het delen van je theorieën Jeroen! Daphne en ballen van staal.. daar geloof ik niet zo in.. ik denk eerder dat er een engeltje mee te maken had, zie post spelleiding. Dat zou betekenen dat er een beschermengel in het spel is en dat is goed nieuws voor ons als burgers of is dit valse hoop? Ik vind er een aantal ook verdacht stil op het forum, maar wellicht zijn die idd nog aan het uitbuiten van kerst of druk aan het werk (plannetjes smeden?) Ik weet het in elk geval niet meer en ik weet ook nog steeds niet op wie ik moet stemmen (help!) ik ben het ff kwijt. Oja wat mij dan weer opviel was het gebabbel over jeugdvriendinnen en buren… is dat positief of zijn ze welpen jongen geweest samen? RE: Dag 2 (28 december) leuke foto thias, en nog een beetje in de kerstsfeer dus! - Liesbeth - 12-28-2022 (12-28-2022, 02:33 PM)Thias Wrote: Goede middag nieuwe dorpsgenoten, (12-28-2022, 05:43 PM)Liesbeth Wrote:(12-28-2022, 02:33 PM)Thias Wrote: Goede middag nieuwe dorpsgenoten, Leuke foto thias! En mooi dat je nog een beetje in de kerstsfeer zit, al bijgekomen? RE: Dag 2 (28 december) - Lilian - 12-28-2022 Haha wat goed Jeroen! Thanks voor de samenvatting. Ik heb er niet zo bij stil gestaan, maar ik kan begrijpen dat je er zo naar kijkt. Om eerlijk te zijn was mijn opmerking uit humaniteit bedoeld, maar er gaan natuurlijk geen mensen op de brandstapel. Het zijn natuurlijk die VERSCHIKKELIJKE ANGSTAANJAAGENDE weerwolven waar we naar uit zijn. Tot slot ben ik hier de nieuweling en sta ik volledig achter jullie keuze van handelen. Wat mij opviel is dat zowel Lotte, Luuk en Nancy maar niemand anders op Nancy stemde om burgemeester te worden, wellicht zijn zij een bezoekje gaan nemen bij het huis van de burgemeester om wraak te nemen. Dit drietal vind ik vooral verdacht! RE: Dag 2 (28 december) - Jeroen - 12-28-2022 (12-28-2022, 04:45 PM)Linda Wrote: Hahaha dank voor het delen van je theorieën Jeroen! Ik ben er ook zeker nog niet uit, te veel variabelen op dit moment... Tja, dat jeugdvriendinnen en buren gedoe vind ik ook een beetje vaag op het moment, ik weet nog niet wat het verhaal daarvan is. Maar goed, ik kom ook pas net kijken in Wakkerdam, dus ik ken de realaties tussen de meesten nog niet... RE: Dag 2 (28 december) - Marissa - 12-28-2022 Ik ben blij om te lezen dat iedereen zo bezig is met theorien ik zal ze even aandacht doorlezen. En evt toevoegen op mijn eigen verdachtelijstje. En om dan maar even terug te komen op Linda. Wij waren geen welpen, bij de scouting zaten wij alleen bij de kaboutertjes samen haha. En we waren gewoon erg trots op ons kleine/grote meisje! RE: Dag 2 (28 december) - Jeroen - 12-28-2022 (12-28-2022, 05:53 PM)Lilian Wrote: Haha wat goed Jeroen! Thanks voor de samenvatting. Goed punt! En die drie vind ik ook eigenlijk wel behoorlijk stilletjes nu ik er zo over nadenk, net als een aantal anderen overigens... Maar goed, het blijven vooral theorieën op dit moment. Ik zou eerlijk gezegd nog niet weten naar wie mijn stem gaat vanavond... RE: Dag 2 (28 december) - Lotte - 12-28-2022 (12-28-2022, 05:53 PM)Lilian Wrote: Haha wat goed Jeroen! Thanks voor de samenvatting. Ik had gister alleen de kandidaatschap van Nancy gezien voor ik met mijn schoonfamilie naar Ahoy was en daarvoor in Rotterdam zelf was. Ik stond met 1 been nog in kerst en de ander in Wakkerdam. Echter toen ik vanochtend de verscheurde posters zag liggen in het dorp was ik niet op de hoogte dat zich later meer kandidaten gemeld hadden. Inmiddels ben ik uitgepakt vandaag en hoor ik graag of mensen wellicht meer weten! RE: Dag 2 (28 december) - Marijke - 12-28-2022 Ik vind het wel lastig om bij te blijven als je full time werkt... Gelukkig hoorde ik in de supermarkt wat buren met elkaar praten over wat er allemaal is gebeurd in het dorp vanacht en vandaag waardoor ik weer nu eindelijk weer een beetje bij ben. Jeetje wat is er veel gebeurd en besproken vanavond... Nou gisteren hebben is de wiskey soldaat gemaakt, maar zeker geen burgemeester! Wat naar Daphne, gelukkig had je een bescherm engeltje op je schouder. Mijn kater viel gelukkig heel erg mee!
RE: Dag 2 (28 december) - Hilde - 12-28-2022 Vanochtend na de eerste schrik de ravage in het dorp achtergelaten en naar de groote stad vertrokken. Ik heb familie op bezoek, mijn neefje is logeren....ik hoop wel dat ik hem morgen weer heelhuids thuis kan afleveren. Helaas is zo'n logeerpartij niet geheel zonder risico. Onderweg naar de stad wel mijn oren en ogen open gehouden....roddels rijken ver. Onderweg werd er maar wat veel gepraat over de terugkerende vloek die op ons dorpje rust. Dank voor alle theorieën....Jeroen ik moet zeggen je bent zeker een goede aanwinst voor ons dorp, zulke oplettende burgers hebben we wat aan!!! Laren we het die weerwolven maar lastig maken. Lilian...ook een goede gedachte... Dan heb ik nog een aanvulling....Daphne, als burgermeester past jou de rol als dorpspoudste ook wel....dan kan je de eerste keer niet vermoord worden.....dus als het nu niet het engeltje was, dan heb je die vannacht misschien wel hard nodig als de harige monsters heelt echt op jou gemunt hebben.... RE: Dag 2 (28 december) - Tom - 12-28-2022 (12-28-2022, 08:56 AM)Hilde Wrote: Goedemorgen allemaal, (12-28-2022, 10:31 AM)Roxan Wrote: Goedemorgen allemaal, RE: Dag 2 (28 december) - Jaap - 12-28-2022 (12-28-2022, 03:33 PM)Linda Wrote: Ik zie het nu ook Jeroen.. dat is inderdaad wel een beetje gek. Is er niet opgelet of is dit een rare tactiek om een wolf als burgemeester te krijgen? Op zich snap ik dit zeker. Maar als boswachter heb ik het super druk nu de wolven terug zijn om de beesten te beschermen in het bos. Daardoor had ik geen tijd gehad alle verkiezingscampagnes te lezen en heb ik voor een persoon gekozen op wie ik eigenlijk altijd blindelings durf te vertrouwen. RE: Dag 2 (28 december) - Marijke - 12-28-2022 Nou lieve buren, ik ga even eten. Ik ben benieuwd wat er vanavond in het dorp gaat gebeuren. Wellicht zoek ik nog wel een nieuwe taverna op
RE: Dag 2 (28 december) - Lilian - 12-28-2022 @marijke, wat ga je eten? RE: Dag 2 (28 december) - Roxan - 12-28-2022 Zo veel activiteit in het dorpje. Veel lezen en schrijven dus… Ik lees veel aantijgingen en beweringen. Ik ga ze even op een rij zetten. Ik moet alleen even naar binnen zien te komen via een raam ofzo want mijn voordeur slot lijkt kapot te zijn. Ook daar moet ik zo even aandacht aan besteden want dit is niks zo. Eerst wat koken ook en dan spreek ik jullie mogelijk straks nog. (12-28-2022, 07:25 PM)Jaap Wrote:(12-28-2022, 03:33 PM)Linda Wrote: Ik zie het nu ook Jeroen.. dat is inderdaad wel een beetje gek. Is er niet opgelet of is dit een rare tactiek om een wolf als burgemeester te krijgen? Welke beesten probeer je precies te beschermen? RE: Dag 2 (28 december) - Linda - 12-28-2022 Nancy begon gisteren zo sterk met haar verkiezingscampagne maar lijkt nu met dr staart tussen haar benen te zijn afgedropen… waarom ben je vandaag zo stil Nancy? Slaap je nog? RE: Dag 2 (28 december) - Spelleiding - 12-28-2022 De stemmen zijn geteld, de krant wordt gedrukt. Ik zie jullie graag terug in de avond |