Weerwolven van Hedera
Eerste dag (27 december) - Printable Version

+- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl)
+-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Avondberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Thread: Eerste dag (27 december) (/showthread.php?tid=6)

Eerste dag (27 december) - Spelleiding - 12-27-2022

Dat was hem dan, de eerste dag terug in het dorp. Het duurde zo te Zien voor sommigen wat langer om de stembus te vinden, maar ik Gok zo dat dat morgen weer een stukje soepeler verloopt. Er liepen twee mooie campagnes, Daphne was de uitdager van oud-burgermeester Nancy en die frisse blik heeft haar veel stemmen opgeleverd. Later op de dag kwam ook Jort met een poster welke helaas aan veel blikken voorbij is gegaan.

Ik draai er niet verder omheen; met een verpletterende 12 van de 20 stemmen heeft Daphne het burgemeesterschap veroverd. Ik ben benieuwd hoe zij met deze druk omgaat en welke kant zij het dorp op zal sturen. Voor de duidelijkheid: mocht er op een dag een gelijk aantal stemmen zijn voor de lynch (brandstapel) dan heeft de burgermeester de beslissende stem.

Ik hoop dat jullie allemaal goed kunnen slapen en niet te veel gaan rondSletten. Morgen zijn we weer bij jullie terug met de ochtendkrant waarin hopelijk de pagina met overlijdensadvertenties leeg blijft.

Hieronder de stemming. Dit wordt iedere dag geplaatst, dus stem verstandig.

Lijst op alfabetische volgorde, de organisatie is niet verantwoordelijk voor druk en zetfouten.

RE: Eerste dag (27 december) - Marissa - 12-27-2022

Woohoo, kleine meisjes worden groot. Nooit gedacht dat ik m'n jeugdvriendinnetje ooit m'n eigen burgemeester zou kunnen noemen! Daph ik heb alle vertrouwen in je!

Slaap lekker allemaal, vergeet niet deuren en ramen goed dicht te doen!

RE: Eerste dag (27 december) - Hilde - 12-27-2022

Hoera!!! Gefeliciteerd Daphne met deze titel als burgermeester. Ik ben blij te lezen dat er zoveel, toch eensgezindheid is binnen ons dorp en ook een hoop anderen dit vertrouwen in jouw handen leggen. Ik hoop dat je met veel wijsheid en liefde voor de dorpelingen deze functie zal uitvoeren!!

RE: Eerste dag (27 december) - Jort - 12-27-2022

Gefeliciteerd Daphne!! Het is dat ik mezelf verkiesbaar had gesteld, maar anders zou je zeker ook mijn stem gekregen hebben. Veel succes in je nieuwe (parttime?) rol, hopelijk blijft het rustig vannacht!

RE: Eerste dag (27 december) - Linda - 12-27-2022

Yeahhh gefeliciteerd Daphne! ?
Ik heb er alle vertrouwen in dat jij, ons burgerdorp en burgers, zal beschermen tegen de enge weerwolven!
Wat is je plan om ons vannacht veilig door te laten komen?

RE: Eerste dag (27 december) - Tom - 12-27-2022

Goedenavond medebewoners,
Ik ben gisteren ochtend wat nieuwe gereedschappen bij smid wezen halen. Het dorp verder op achter de grote suikerberg en door het bos. Hier mee hoop ik nieuwe wapens te kunnen maken. Om de wolven die weer terug zijn in het dorp gekomen kapot te kunnen maken. Maar ben nu pas weer terug. Ik heb gehoord dat we een nieuwe Burgermeester hebben genaamd Daphne daar ben ik heel blij mee. Ook al ken ik haar niet door en door. Maar heb veel vertrouwen in Daphne ik geloof ook dat zij de leidende kracht zal zijn om de wolven uit het dorp te verjagen dat komt voornamelijk door haar gigantische wilskracht.
We zullen samen deze plaag verslaan.

Met vriendelijke groet,
Tom

Ooh Ja ik ben in de lokale taverna wat biertjes aan het doen misschien zie ik jullie daar.

RE: Eerste dag (27 december) - Rebecca - 12-27-2022

Ik moet toch toegeven dat het best gek is om direct een burgemeester te kiezen wanneer je net in een dorp woont... Dit is me een bijzonder dorpje wel. Gelukkig heb ik een goed gevoel bij de gekozen burgemeester.

RE: Eerste dag (27 december) - Gitta - 12-27-2022

Gefeliciteerd Daphne! Helemaal verdiend na je campagne en behulpzaamheid meteen naar nieuwe bewoners. Hopelijk kunnen we met jou als burgemeester snel weer rustig slapen!

RE: Eerste dag (27 december) - Marijke - 12-27-2022

(12-27-2022, 08:37 PM)Tom Wrote: Goedenavond medebewoners,
Ik ben gisteren ochtend wat nieuwe gereedschappen bij smid wezen halen. Het dorp verder op achter de grote suikerberg en door het bos. Hier mee hoop ik nieuwe wapens te kunnen maken. Om de wolven die weer terug zijn in het dorp gekomen kapot te kunnen maken. Maar ben nu pas weer terug. Ik heb gehoord dat we een nieuwe Burgermeester hebben genaamd Daphne daar ben ik heel blij mee. Ook al ken ik haar niet door en door. Maar heb veel vertrouwen in Daphne ik geloof ook dat zij de leidende kracht zal zijn om de wolven uit het dorp te verjagen dat komt voornamelijk door haar gigantische wilskracht.
We zullen samen deze plaag verslaan.

Met vriendelijke groet,
Tom

Ooh Ja ik ben in de lokale taverna wat biertjes aan het doen misschien zie ik jullie daar.

He Tom,

Oh dat klinkt alsof ik bij jou veilig ben vanacht.
En die biertjes klinken ook wel erg verleidelijk. En je weet wat ze zeggen... liever lam in de kist dan die lokale taverna gemist  Big Grin
Op naar een rustige nacht en hopelijk morgen wakker worden (zonder kater)  Tongue

RE: Eerste dag (27 december) - Liesbeth - 12-27-2022

Gefeliciteerd Daphne en sterkte met deze zware verantwoordelijkheid: ons beschermen snachts! Stel ons niet teleur!??

RE: Eerste dag (27 december) - Roxan - 12-27-2022

Gefeliciteerd Daphne!
Met een slag om de arm heb ik vertrouwen in jou als onze burgermoeder. Ik heb immers ook op je gestemd. Heb je een idee hoe je ons wil gaan leiden door de donkere nachten met die weerwolven op de loer? Onze vorige burgermeester is er al door gegrepen. Daarom extra dapper dat je je verkiesbaar heb gesteld, dat geeft nog meer vertrouwen!

Voor nu ga ik de deur afsluiten zodat er niemand kan binnendringen vannacht.

Let op elkaar allemaal. Be safe!
Tot morgen.

RE: Eerste dag (27 december) - Daphne - 12-27-2022

Goedenavond mededorpsgenoten,

Bedankt in jullie vertrouwen in mij en de vele stemmen!
Sommige verstandige dorpelingen deden dit al, maar sluit allemaal goed de ramen en deuren! Naast de wolven is er ook een storm op komst.
In mijn eentje kan ik het hele dorp niet goed beschermen. Mijn deur staat overdag altijd open om theorieën aan te horen en te overleggen. S'avonds gebruik ik een geheime code om mensen binnen te laten. Deze vertel ik als ik je helemaal kan vertrouwen. Wees allemaal voorzichtig in deze donkere nachten op je pad naar huis, of een ander zijn huis (hé sletje?)

Hopelijk een rustige nacht toegewenst.
Liefs, jullie burgemeester

RE: Eerste dag (27 december) - Jaap - 12-27-2022

Daphne gefeliciteerd met je benoeming tot burgemeester. weet wel dat wij nu allen op jou gericht zullen zijn we horen graag van jou hoe jij ons veilig door de nachten heen zult loodsen @tom wat een goed idee om meteen bij de smid langs te gaan. Ik sluit me voorlopig graag bij jou aan. Al is het maar voor zo een heerlijk flesgerijpt biertje wat ze hebben bij de taverne ik meen uit 2016. En anders zullen we vast nog ergens een heerlijke fles mede kunnen vinden.

RE: Eerste dag (27 december) - Jeroen - 12-27-2022

Gefeliciteerd Daphne met jouw benoeming tot burgemeester, ik hoop dat ik op de juiste persoon gestemd heb en dat jij ons door deze barre tijd heen weet te loodsen!
Voor nu ga ik eerst maar eens kennis maken met al het lekkers in de taverne.

Veilige nacht allen!

RE: Eerste dag (27 december) - Monique - 12-28-2022

Wow daphne, wat fijn dat jij onze burgemeester bent geworden. Ik hoop dat je ons de komende tijd goed kunt leiden. Ook zal ik je proberen te helpen door een oogje in t zeil te houden. Samen staan we immers sterk. Goede nacht allemaal en hoop iedereen dan weer te zien

RE: Eerste dag (27 december) - Luuk - 12-28-2022

Gefeliciteerd met het winnen van de verkiezingen! Ik hoop dat je het dorp goed kan beschermen en ons burgers veilig kan houden! Daarnaast klinkt het wel lekker in die taverne, alleen blijft die fles nog een paar jaar liggen! Des te belangrijker om de weerwolven weg te houden!

RE: Eerste dag (27 december) - Lilian - 12-28-2022

Hi Burgemeester Dappie en de rest van mijn nieuwe dorpelingen,

Gefeliciteerd met het burgermeesterschap! Als jeugdvriendin mag ik trots zijn op het feit dat je deze prestatie hebt behaald, natuurlijk heb ik alle vertrouwen in je! Daarom heb ik ook op je gestemd! Ik ken je dan wel van vroeger, maar ben toch echt nieuw in het dorp. Ik las bij andere dorpelingen iets over een taverne, ik heb dit begrip even opgezocht op mij zakcomputer en ik geloof dat ik dit 'café' betekend. Excuses voor mijn late reactie, ik was even bij de buren gluren op het oh zo gezellige winterparadijs. Hier was ook een 'taverne', wellicht dat we binnenkort even een drankje kunnen doen hier met alle dorpelingen. Gezellig de buurt verkennen, maar dan wel overdag. Zo te lezen is het niet helemaal veilig heir s' nachts... hoe zit dit precies? Ik hoor hier graag morgen meer van jullie over!

Voor nu wens ik jullie slaap lekker, ik sluit mijn deuren en ramen op jullie advies en doe mijn oogjes toe!

x lilian