Weerwolven van Hedera
Eerste dag (27 december) - Printable Version

+- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl)
+-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Ochtendberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Thread: Eerste dag (27 december) (/showthread.php?tid=3)

Eerste dag (27 december) - Spelleiding - 12-26-2022

Het gonst door het dorp. De weerwolven zijn terug! Enkele dorpsbewoners hebben het al een tijdje over de terugkeer van de weerwolven. Roxan en Hilde roepen al sinds de zomer dat ze graag willen dat de weerwolven terugkomen. Maar waarom? Zijn ze hun dorpsgenoten zat, spelen ze een slinks plan om de woekerende huizenprijzen te doen kelderen. Of is het juist een wens voor verbroedering tussen ons allen. Een gemeenschappelijke vijand brengt je immers dichter bij elkaar.

Goed. Wat de oorzaak ook is, de weerwolven zijn terug en maakten vannacht het eerste slachtoffer; de burgemeester. Omdat we geen tijd hebben om hier lang bij stil te staan zijn vandaag al de nieuwe verkiezingen voor een burgemeester. Jullie zijn allemaal kandidaat. Of zijn jullie allemaal ook weerwolf? Als je burgemeester wil worden krijg je vandaag de kans om campagne te voeren op het dorpsplein. Vanwege het milieu zijn ballonnen verboden, maar een mooie poster of een speech is natuurlijk wel goed. Laat weten waar jij voor staat en geef je dorpsgenoten ruimte om te reageren.

Vanmiddag om 20:00u sluiten de digitale stembussen die HIER te vinden zijn. Heb je het gevoel dat je in het afgelopen jaar speciale krachten hebt ontwikkeld kun je dat ook op het stembiljet kwijt.

Maak er een mooie stemronde van!

Voor als de eerdere link niet werkt: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScc2WNJQIKLLjbn1rj306edDfc4J_Zpkyk3wnS69-YG2d-CUQ/viewform?usp=sf_link

RE: Eerste dag (27 december) - Monique - 12-27-2022

Goede morgen allemaal. Wat fijn om weer in ons mooie dorp te zijn. En wat een boel mensen zijn er zo gebleven na de kerst. Wat een gezelligheid. Iedereen ook leuke dagen gehad? Ik hoop dat de sfeer zo blijft en het niet verstoord wordt door een wolf. Wie wil onze burgemeester worden en ons tegen ze beschermen?
Gr mo

RE: Eerste dag (27 december) - Linda - 12-27-2022

Goedemorgen!
Wat fijn om iedereen weer terug in ons dorp te zien!
Ik moet nog even nadenken wie ik geschikt vind als burgemeester, eerst maar eens even bekijken wie er allemaal in ons dorp wonen.
Groetjes Linda

RE: Eerste dag (27 december) - Jort - 12-27-2022

Zo! Voor het eerst in tijden dat ik wakker wordt en een groepje mensen zie verzamelen op het dorpsplein. Afgelopen tijd heb ik dat oplettend in de gaten gehouden. Ik voeg me er ook maar even bij. Goedemorgen, is er weer wat aan de hand? De wolven zijn niet terug toch? Mocht dat toch zo zijn is het goed als we een burgemeester uitkiezen, hopelijk voegt de rest van het dorp zich ook nog bij ons!

RE: Eerste dag (27 december) - Hilde - 12-27-2022

Wat een feest om weer terug te zijn!! Ik heb jullie gemist. Toch fijn om weer terug te keren in ons vertrouwde dorp. Wel een beetje jammerlijk dat we nu meteen zonder burgemeester zitten....even denken wie een goede kandidaat kan zijn voor een nieuwe. Voelt iemand zich geroepen??
Ooowwww ben zo benieuwd hoe het met iedereen gaat!! Ik kom graag even op de thee vandaag om bij te kletsen. ?

RE: Eerste dag (27 december) - Rebecca - 12-27-2022

Goedemorgen! Ik ben nieuw in het dorp, ik woon hier net. Waar gaat dit allemaal over, waarom is het hier zo druk? Oh en weet iemand waar ik het postkantoor kan vinden?

RE: Eerste dag (27 december) - Roxan - 12-27-2022

Goedemorgen allemaal,
Wat reuze leuk dat we allemaal weer wat meer met elkaar in contact komen. Iedereen bleef na de vorige wederopstanding van de weerwolven, aan huis gekluisterd. Vanaf de zomer voel ik me al behoorlijk eenzaam. Heel fijn om te zien dat er vele weer wat meer naar buiten durven te treden.

Heftig om te horen dat onze burgemeester niet meer is. Goed om een nieuwe te kiezen die over ons wil waken en doorslaggevend kan zijn in bepaalde beslissingen.

Wie wil deze rol graag op zich nemen en waarom?

RE: Eerste dag (27 december) - Daphne - 12-27-2022

Goedemorgen medebewoners!
We leven na de kerstdagen met haast door naar het nieuwe jaar! Om dit met rust te laten verlopen ga ik mijn campagne klaarstomen om jullie te helpen als Burgemeester. Wat is er nog meer te wensen dan met alle burgers vredig het nieuwe jaar in te gaan!
Veel liefs, Daphne

RE: Eerste dag (27 december) - Spelleiding - 12-27-2022

(12-27-2022, 11:01 AM)Linda Wrote: Goedemorgen!
Wat fijn om iedereen weer terug in ons dorp te zien!
Ik moet nog even nadenken wie ik geschikt vind als burgemeester, eerst maar eens even bekijken wie er allemaal in ons dorp wonen.
Groetjes Linda

Op het stemformulier in het eerste bericht is de lijst te vinden van alle deelnemers. Welke rollen er zijn vertellen we niet, maar proberen we een beetje te verstoppen in ochtendupdates en avondupdates vanaf morgen.

RE: Eerste dag (27 december) - Marissa - 12-27-2022

Goeiemorgen allemaal!
Allemaal nieuwe gezichten in ons fijne dorp! Ik hoop dat we een paar gezellige dagen hebben samen!

RE: Eerste dag (27 december) - Daphne - 12-27-2022

(12-27-2022, 11:32 AM)Rebecca Wrote: Goedemorgen! Ik ben nieuw in het dorp, ik woon hier net. Waar gaat dit allemaal over, waarom is het hier zo druk? Oh en weet iemand waar ik het postkantoor kan vinden?

Hey nieuwe buur!
Verliep de verhuizing goed? 
Ons dorp heeft helaas last gehad van een plaag gruwelijke beesten. Deze zijn nu (hopelijk) uitgeroeid.
Het postkantoor heet http://weerwolven.scoutinghedera.nl/ en is te vinden achter de kerk naast de bakker.
Als wij iets voor je kunnen doen laat het vooral weten.

RE: Eerste dag (27 december) - Gitta - 12-27-2022

Wat fijn om iedereen weer te zien, inderdaad te lang geleden! De reden vind ik wel heftig.. de burgemeester. Wat zal deze worden gemist! Fijn dat we meteen kijken wie deze rol op zich kan nemen. Zo belangrijk om iemand te hebben in deze roerige tijd die de knopen doorhakt indien nodig. Hopelijk komt de rest van het dorp ook snel!

RE: Eerste dag (27 december) - Nancy - 12-27-2022

Hallo beste dorpssgenoten,

Welkom terug in ons prachtige dorpje. Wat fijn om weer samen te zijn, het voelt als eeuwen geleden.
Laten we de weeerwolven ook dit jaar weer uit ons dorp kicken, zodat onze nachtrust snel weder keert.

Graag deel ik opnieuw mijn trots dat we eerder ook dit weerwolven probleem hebben verholpen, ik als oud burgemeester ben daar nog altijd mega trots op ons.

Ook dit jaar hoop ik u allen door de strijd tegen die uit de kluit gewassen ratten te mogen steunen als brave burgelijke burgemeester.

In ieders brievenbus zal u mijn onderstaande campagne poster zien verschijnen, inclusief oordoppen om eventueel maangejank van uw nachtelijke partijen van uw buren uit te kunnen sluiten.

Weet dat u altijd bij mij aan kan kloppen met vragen en klachten
See it, say it, sort the weerwolven uit

RE: Eerste dag (27 december) - Luuk - 12-27-2022

Hey lieve buurtjes,

Blij om weer terug te zijn in het dorpje! De dood was toch wel wat eenzaam, maar gelukkig door een mirakel weer tot leven gekomen! Nu alleen wel treurig nieuws van deieve burgemeester, hopelijk komt er snel een goede betrouwbare vervanging!! Die rotbeesten moeten er snel weer uit!

RE: Eerste dag (27 december) - Lotte - 12-27-2022

Ohhh ohhh wat is het dorp gegroeid! Tijd geleden voelde het toch alsof het halve dorp was omgekomen of weggestemd.... Maar we hebben niet stil gezeten en de meeste zijn herrezen of hebben vriendjes mee genomen.

Het rook overigens heerlijk in de straten van wakkerdam deze dagen! Wie heeft die heerlijke gerechten gemaakt.... Ik kom graag de kliekjes proeven om ideeën op te doen voor volgend jaar

RE: Eerste dag (27 december) - Jeroen - 12-27-2022

Goedendag,
Ook ik ben net in dit prachtige dorp komen wonen. Wat een mooie en gezellige mensen wonen hier!
Wat verschrikkelijk dat jullie geliefde burgemeester er niet meer is. Laten we hopen dat de de nieuwe burgemeester net zo goed is voor de inwoners van dit dorp als de vorige was.
Maar ik hoor van alles over weerwolven. Het zal toch niet hè?

Stem Burgemeester Daphne - Daphne - 12-27-2022

Samen met mijn nieuwjaarswensen voor iedereen stuur ik hierbij mijn electie poster. Vol hoopvolle spanning wacht ik op de uitkomst van vanavond.

RE: Eerste dag (27 december) - Roxan - 12-27-2022

Nice, Al 2 bewoners die aangekondigd hebben zich verkiesbaar te willen stellen als burgemeester dmv van mooie posters! Daphne en Nancy! Nancy heeft ervaring wat gunstig kan zijn of hebben we behoefte aan een frisse wind waar daphne mogelijk voor kan zorgen? Zijn er nog meer kandidaten? Ben benieuwd naar de campagne. Het stem moment komt immers dichterbij…

RE: Eerste dag (27 december) - Lilian - 12-27-2022

Goedemiddag bewoners van Wakkerdam,

Ik ben blij om te melden dat ik ook eindelijk deel uit mag maken van jullie nederige dorpje! Ik ben dus ook nog niet helemaal bekend met hoe het hier allemaal te werk gaat... maar ik beloof mijn best te doen, een goede dorpeling te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan jullie wetgeving! Jullie kunnen op me rekenen!

Spijtig dat de burgemeester vannacht is overleden. Ook al kende ik hem amper, lijkt het me een goed gebaar om er vanavond eerst even bij stil te staan met elkaar voordat we een nieuwe burgemeester kiezen.

Tot vanavond, ik kijk er naar uit om jullie meer te leren kennen! Wink

RE: Eerste dag (27 december) - Linda - 12-27-2022

Ik ben ook onder de indruk van de verkiezingscampagnes van Daphne en Nancy.
Geven we Nancy een 2e burgemeesterskans of kiezen we voor een nieuwe frisse blik van Daphne ?
Maar aan de andere kant… misschien is een sterke, knappe, mannelijke burgemeester ook wel een goed idee om ons te beschermen! Lastig..

RE: Eerste dag (27 december) - Hilde - 12-27-2022

Goed bezig Nancy en Daphne, fijn dat jullie zo gedreven zijn en jullie in willen zetten als burgermeester van ons geliefde dorpje.
Top flyers!!
Ik ben je zeer dankbaar voor je eerder inzet Nancy!! Maar voor nu neig ik het meest naar een frisse wind....en gaat mogelijk mijn stem naar Daphne. Maar....wie weet wat de komende 2 uur nog brengt...

RE: Eerste dag (27 december) - Marissa - 12-27-2022

Fijn om te zien dat we al zoveel vrijwilligers hebben als burgemeester. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de burgemeesters altijd wat verdacht vind ik op zichzelf. Maar ik waag het er op. Daph mijn stem heb je!

Gebruik hem goed!!

RE: Eerste dag (27 december) - Liesbeth - 12-27-2022

Ha lieve dorpsgenoten 
Fijn om jullie weer allemaal te zien na de zware slachting vorig jaar!
Gezellig vanavond op het dorpsplein. Campagne bedenken om de weerwolven dit keer snel te verslaan, dat scheelt veel slachtoffers!
Tja en nu al een nieuwe burgemeester nodig, het leven is hard in wakkerdam. Gelukkig 2 kandidaten, wie zou het beste kunnen zijn? Ik ben er nog niet uit!

RE: Eerste dag (27 december) - Rachel - 12-27-2022

Hoi leuke dorpelingen,
Ook ik ben weer terug in het dorp hopelijk langer dan de vorige keer!!!!
Een warm welkom aan alle nieuwe dorpelingen, hopelijk kunnen we samen werken op alle weerwolven het dorp uit te jagen. Samen naar een betere wereld.
Ik zal is even denken en stemmen op een nieuwe burgermeester.

Vergeet niet officieel te stemmen voor de burgemeester.
Heb je speciale krachten die je vandaag of vannacht vannacht wil inzetten laat dat dan ook in het formulier weten!

Het formulier sluit om 20:00u

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScc2WNJQIKLLjbn1rj306edDfc4J_Zpkyk3wnS69-YG2d-CUQ/viewform?usp=sf_link

RE: Eerste dag (27 december) - Jort - 12-27-2022

Om een goede democratie in stand te houden is de keuze tussen slechts twee kandidaten wat klein.. Daarom stel ik mij bij deze ook verkiesbaar als burgemeester. Een poster kan daar nu natuurlijk niet bij ontbreken!

De slogan van mijn campagne luidt 'Samen staan we sterker!'. Het gerucht gaat dat er weer weerwolven in ons mooie dorp zijn aangekomen. Of dat ook echt zo is moeten we nog zien, maar we kunnen niet vroeg genoeg beginnen met voorzorgsmaatregelen nemen. We willen met zijn allen gelukkig en gezond 2023 ingaan, maar dat kan niet met weerwolven in ons midden. Daarom is het van belang zo snel mogelijk met elkaar in gesprek te gaan. Kom gerust langs, koffie staat klaar!
Een stem voor mij is een stem voor het volk, en dus een stem voor jezelf. Alleen kan ik het niet, samen staan we sterker!

RE: Eerste dag (27 december) - Marijke - 12-27-2022

Hi allemaal,

Voor mij de eerste keer in wakkerdam. Ik moet nog even mijn weg vinden in hoe het online allemaal werkt. Sorry voor mijn late bericht. Ik wachtte de hele dag op berichten, maar had blijkbaar de verkeerde link geopend... Gelukkig heb ik jullie berichten gevonden en zag ik dat we via een google formulier kunnen stemmen op een burgermeester. Smile

Aangezien er al een aantal personen campagne hebben gevoert voor burgermeester, wil ik mij ook wel kandidaat stellen. Zoals eerder gezegd ben ik nieuw in het dorp en een frisse blik kan ons dorp wellicht redden Smile

Ramen dicht, stay save en fijne avond!

We zien jullie graag op het avondforum!