![]() |
|
Dag 6 (2 jan) - Printable Version +- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl) +-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Ochtendberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Thread: Dag 6 (2 jan) (/showthread.php?tid=18) |
Dag 6 (2 jan) - Spelleiding - 01-02-2023 Nou lieve dorpelingen Nadat de Ridder afgelopen dag verloren is gegaan heeft een anonieme dorpeling het goede voornemen gevolgd en gekozen voor veiligheid. Hij heeft voor een beveiliger gekozen die Hilde in bescherming neemt. Al heeft deze onbekende beveiliger zelf de avond niet overleeft, is het huisje van Hilde en zijn al onze dorpelingen nog wel veilig. Was het een wilde Gok om Hilde in bescherming te nemen deze avond of heeft hier iemand oren in het bondje van de wolven gekregen. Tijd zal het leren, nu eens zien of het dorp een wolf leert kennen & deze elimineert. Fijne dag! https://forms.gle/h515xzFsvizxuqNHA RE: Dag 6 (2 jan) - Jort - 01-02-2023 Het lijkt wel te spoken in ons dorpje.. Gisteren één wel heel gekke stem op het stemformulier, vandaag een onbekende dorpeling overleden.. Zijn we wel alleen? Bestaan de wandelende lijken dan toch? Of zijn er nog andere entiteiten in ons midden?? Elke dag mensen op de brandstapel, maar nog geen wolf gevonden. Waar houden ze zich toch schuil... Is vandaag de dag? Laten we het hopen, hou je ogen open!! RE: Dag 6 (2 jan) - Hilde - 01-02-2023 Whhaaaaaa ik krijg hier toch de rillen van. De weerwolven komen wel erg dichtbij mijn huisje nu voor mijn gevoel. Het is tijd dat we een weerwolf gaan ontmaskeren!!! RE: Dag 6 (2 jan) - Linda - 01-02-2023 Goedemorgen allemaal, Wat een schrik, weer een aanval geweest vannacht maar gelukkig is die onsuccesvol gebleken! Het lijkt wel alsof er een vreemd, vals spelletje wordt gespeeld, want elke keer als ik denk iets te begrijpen dan gebeurt er weer iets geks waardoor ik helemaal in de war raak. Ik ben vandaag druk aan het werk, maar ik hoop ondertussen toch meer info te krijgen over deze aanval want het zin me niks wat er gebeurt in ons dorp. RE: Dag 6 (2 jan) - Mijntje - 01-02-2023 Mededorpelingen, Liesbeth heeft gister gestemd.. Zullen er dan toch echt lijken zijn? RE: Dag 6 (2 jan) - Roxan - 01-02-2023 Hoi allemaal, Gelukkig geen burger eruit maar de tekst maakt mij meer verwarder dan wijzer op dit moment. Ik denk dat mijn gave dienst heeft gedaan. Maar er lijken ook meerdere dingen tegelijk te spelen. Oh huh Liesbeth!? Het zou goed kunnen wat jij zegt mijntje. Of is er iemand incognito? Ik ga even op onderzoek uit. RE: Dag 6 (2 jan) - Marissa - 01-02-2023 Nou gelukkig geen burger er uit vanacht! Maar klinkt inderdaad wel als of er een hoop aan de hand is. Ik heb zelf geweldig gedroomd over engeltjes. Nu maar hopen dat ik de engelen nog niey nodig ga hebben en dat we er vsnavonf een wolf uit schieten. RE: Dag 6 (2 jan) - Rebecca - 01-02-2023 Wat een schrik Hilde! Hopelijk blijft het hierbij. Ik blijf me verbazen in dit dorp, ik hoop voor onze veiligheid dat we nu eindelijk eens zo'n harig gedrocht kunnen wegfikken. RE: Dag 6 (2 jan) - Jeroen - 01-02-2023 Er gebeuren toch weer rare dingen... helaas weer geen duidelijke aanwijzingen, maar alleen maar meer vragen. Inderdaad is het wel vreemd dat een dode een stem kan uitbrengen voor de brandstapel ? Heeft er verder nog iemand iets gezien of gehoord? Vanavond zal er toch echt een keer een weerwolf op de brandstapel moeten, ik kan het niet meer aanzien dat er nog meer onschuldige burgers gedood worden! RE: Dag 6 (2 jan) - Marijke - 01-02-2023 Ik snap er helemaal niets meer van.... ik word Gek! Het was mij ook al opgevallen dat Liesbeth gisteren nog heeft gestemd (op Nancy). Wat ik het meest bijzonder vond is dat zowel Jaap als Monique al vanaf het begin Nancy verdachten... Nancy was onze ridder. Waren deze oplettende burgers wel zo oplettend? Of is er tussendoor al een rol gewisseld? En andere namen die vaak worden genoemd, heb ik al eerder in een middeleeuwse en goddienstelijke stijl zien praten/ schrijven. Zouden die juist goed zijn en bij een hogere macht bidden voor een veilige nacht, of zijn dit wolven in schaapskleren? En onze journalist weet ook veel, maar van wie krijgt hij/zij/het zoveel informatie? En zit er überhaubt wel een vals kreng in dit spel? of een bibliothecaresse? En zo ja, wie zijn dat dan in godsnaam.... Zo kan ik nog wel even doorgaan over wat er de 1e nacht en afgelopen nacht is gebeurd... Zijn er potions ingezet, of heeft iemand een eenmalige kracht die hij/zij/het heeft ingezet? En misschien had onze burgemeester juist wel echt een engel op de schouder... Ik word gek.. Voor zover ik weet zijn er altijd wel heksen aanwezig, maar volgens mij ben ik er nog geen tegen gekomen. En ook die slotenmaker heb ik helaas nog niet gevonden. Pff., dan hebben we het nog niet eens over de veldwachter. Want als dit echt een rol is, zijn er mogelijk ook zwervers in ons dorp. En ik hoop niet dat dit uiteindelijk een soort zwerfhonden gaan worden... Ja, sorry, wat een lang verhaal ... Ik weet het. En wellicht lees ik zelf ook gewoon te snel over een hint heen, of snap ik het gewoon niet, of ben ik niet zo snel van begrip... Als Brave Burger kan ik alleen zeggen dat ik Gek word in dit Dorp..... Meer kan ik er niet van maken! Hebben jullie nog aanvullingen of suggesties? Van velen heb ik wel al een idee, zo ben ik al meerdere rollen tegen gekomen. Bijna allemaal goed te vertrouwen... Maar sommigen blijven voor mij een raadsel. Laten we ook vooral proberen om niet uit onwetendheid met de groep mee te stemmen, maar vooral zelf te blijven nadenken wie er eventueel wolf (óf wéér wolf...) zou kunnen zijn én vooral waarom... We hebben nu al te vaak - en misschien ook te snel een 'normale' burger op de Brandstapel Verbrand... Ik zou bijna willen vragen of er nog goede tips zijn over de rollen in dit Dorp, zodat we eindelijk eens van de wolven kunnen winnen! ![]() Trouwens, ook heel fijn dat Hilde werd beveiligd vannacht! Wel sneu dat de onbekende beveiliger de nacht niet heeft overleeft... Wie zou dat geweest zijn? RE: Dag 6 (2 jan) - Marissa - 01-02-2023 Nou na een lange werkdag heb ik me maar weer is zitten verdiepen in de theorieën van vandaag. En ik heb zelf wel een goed gevoel over waar wat mensen en ik op gaan. Aan de andere kant had ik dat de afgelopen dagen ook! En dat pakte minder best uit. Maar we gaan het vanavond zien! Mocht het vanavond nou niet uitpakken hoe we hopen heb ik nog wel een (vergezochte maar leuke) theorie te horen gekregen van één van onze medemensen. "Er zijn helemaal geen wolven in het spel, tim en remco hebben ze allemaal nog voor het spel al uitgemoord. Ze hebben dit bedacht als grap en hebben nu de grap van hun leven. Het is één groot psychologisch spelletje aan het worden over vertrouwen en wantrouwen op basis van niks!" Bij voorbaat wil ik zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben als dit de situatie is! Maar heb hoop op de stemming van zometeen!!! RE: Dag 6 (2 jan) - Spelleiding - 01-02-2023 (01-02-2023, 07:38 PM)Marissa Wrote: "Er zijn helemaal geen wolven in het spel, tim en remco hebben ze allemaal nog voor het spel al uitgemoord. Ze hebben dit bedacht als grap en hebben nu de grap van hun leven. Het is één groot psychologisch spelletje aan het worden over vertrouwen en wantrouwen op basis van niks!" Haha, dat zou een geniale twist zijn, maar dan ben ik bang dat wij op de brandstapel komen. Mocht je dit concept wel leuk vinden; kijk The Truman Show. Een film over dit onderwerp. |