Weerwolven van Hedera
Dag 4 (30 december) - Printable Version

+- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl)
+-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Ochtendberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Thread: Dag 4 (30 december) (/showthread.php?tid=14)

Dag 4 (30 december) - Spelleiding - 12-30-2022

Goedemorgen allen.

Het was me toch een nacht, heb er amper van kunnen slapen!
Onze Liesbeth is er niet meer! EN WAAROM?!
Er waren geen wolven meer! Burgemeester Daphne had zelfs op Liesbeth gestemd.
Konden we niet in vrede doorleven, dat onze oude burgemeester is opgegeten het daar bij laten...
Maar nee, we moesten en zouden door zoeken naar die wolfjes.

Goed, nog 21 lieve en trouwe inwoners...
WACHT heeft iemand Jaap gezien?
Zijn waaklicht staat nog aan! Die heeft die alleen in de avond aan.
Dit kan maar een ding betekenen. Hij is opgegeten door de weerwolven.

Nu is het tijd om te handelen!
Want we hebben weer overlast van die verdomde weerwolfjes!
Schrijf snel je naam op een stembiljet en breng m naar het gemeentehuis.
Haal onderweg een lekkere oliebol voor jezelf.

https://forms.gle/NehH4DdAsksm3u7W7

Fijne dag!

Oh, voor ik het vergeet.
Op velen verzoek, heeft de krant een aanbel een een aanklop service
Hoe het werkt? Lees het in de flyer!
https://weerwolven.scoutinghedera.nl/showthread.php?tid=13
Scheelt langs de redactie te gaan om te vragen wanneer de krant verwacht wordt.

RE: Dag 4 (30 december) - Linda - 12-30-2022

Goedemorgen allemaal,

Ik ben zo in shock dat ik niet eens weet wat ik moet schrijven. Ik hoorde al een hoop gegil vannacht maar had gehoopt dat het een slechte droom was!
Jaap opgegeten? Hoezo?? Hij was juist degene die de Nachtwachten liep om ons veilig te houden en niemand zag of sprak hem daardoor.
Er gebeuren rare dingen hoor!

Waar is Burgemeester Daphne? Heeft iemand haar al gezien of gehoord?

RE: Dag 4 (30 december) - Marijke - 12-30-2022

Oh shit... Ik voelde me altijd wel veilig met Jaap om ons heen! Is er al bekend hoeveel wolven er zijn gesignaleerd? En ik ben ook heel benieuwd waar Max heeft gezeten vanacht... En met wie hij rond hangt... Oh, laten we aub geen burger lynchen vanavond!

RE: Dag 4 (30 december) - Hilde - 12-30-2022

Oh no....al die veiligheidsmaatregelen hebben toch niet iedereen veilig kunnen houden. Wat een gemis, Jaap gedood, terwijl hij ons dorp veilig probeerde te houden en ''s nachts de wacht liep. Wel slimme aanval van die wolven...ben bang dat ze nu niet alleen meer in de buitenwijken blijven, maar echt het drop binnen dringen. Dit vraagt om meer oplettendheid!! Kom op burgemeester Daphne...ik begin het toch wat benauwd te krijgen en mijn twijfels...wat wordt het plan?? Welke aanwijzingen en verdenkingen hebben we? Het is tijd om een die wolven terug te dringen!!

RE: Dag 4 (30 december) - Marissa - 12-30-2022

Ohw nee! Tijd voor actie guys!
Ik ben bezig met een mooi overzichtelijk lijstje met allemaal informatie over iedereen. Treed binnen in m'n nederige stulpje als je iets te delen hebt.

RE: Dag 4 (30 december) - Jeroen - 12-30-2022

Môge!
Jaap gedood door die etters!? @#*%÷!!!
Eerst maar eens een vette oliebol en een flink sterke bak koffie scoren...

RE: Dag 4 (30 december) - Lilian - 12-30-2022

Pffff, alweer een burger gister op de brandstapel. We gaan je missen Liesbeth!!! ?
WATTT jaap??? Meen je niet dit... ik voelde me altijd zo veilig wetende dat onze trouwe vriend rondliep... Er waren mensen gister naar de karaoke toch? Hebben jullie echt niets gehoord?
Marissa is het aanbod voor een wijntje ook geldig voor vanavond? Dan zou ik namelijk graag je lijstje willen bekijken als dat mag onder het genot van een wijntje!

RE: Dag 4 (30 december) - Marissa - 12-30-2022

(12-30-2022, 12:33 PM)Lilian Wrote: Pffff, alweer een burger gister op de brandstapel. We gaan je missen Liesbeth!!! ?
WATTT jaap??? Meen je niet dit... ik voelde me altijd zo veilig wetende dat onze trouwe vriend rondliep... Er waren mensen gister naar de karaoke toch? Hebben jullie echt niets gehoord?
Marissa is het aanbod voor een wijntje ook geldig voor vanavond? Dan zou ik namelijk graag je lijstje willen bekijken als dat mag onder het genot van een wijntje!

Ja je bent zeker welkom. Ben druk aan het schrijven. Zal ook in de namiddag mijn samenvatting van vandaag delen met iedereen die dat wilt? Begin denk ik nu wel wat info op een rijtje te krijgen.
App maar als je het wilt zien. Ga hem niet hier delen. Want vertrouw uiteraard niet iedereen hier haha.

RE: Dag 4 (30 december) - Rebecca - 12-30-2022

Wat een ellende guys, we zijn weer met een minder... Ik begin nu wel wat wegwijs te worden in dit dorp. Gister ben ik langs de kerk geweest om mij wat moed in te bidden en dat heeft geholpen. Wellicht kan ik ook voor hen bidden die zich nog niet veilig genoeg wanen.

RE: Dag 4 (30 december) - Monique - 12-30-2022

Nee, jaap, wat moeten we zonder onze vertrouwde wacht.
Daphne geef ons raad, of hadden we toch Nancy moeten kiezen, al houdt zij zich nu ook verdacht stil.
Ik had ook wel meer verwacht van de mannen in het dorp. B is druk met de sloten en Tom helpt ons met een gebedje, Jort zag ik gister nog bij hil, maar wat doen max en thias? Zijn ze nog in ons dorp, of is er wat anders aan de hand?

RE: Dag 4 (30 december) - Roxan - 12-30-2022

Jemig Jaap, onze vertrouwde boswachter die in alle macht de harige beesten probeerde buiten te houden van het dorp. Hoe heeft dit zo kunnen lopen? Ik zie wel wat verdacht stemgedrag. Ik ga me daar maar even op focussen aangezien mijn aanwijzingen lijstje slinkt. Is er iemand die Jaap verdacht heeft gemaakt?

RE: Dag 4 (30 december) - Nancy - 12-30-2022

Daphne, Hilde, Jeroen, Jort, Luuk, Marissa, Mijntje, Thom stemmen al twee dagen op dezelfde mensen voor het Kampvuur, maar ook Linda, Monique en Roxan stemmen al twee avonden op dezelfde mensen. Waren dit bewuste groepjes of ruik in wolven vertrouwen.
Als er drie wolven in het spel zijn dan weet ik het denk ik wel....

Wel verdacht dat dan juist Monique erover begint dat ik stil ben terwijl ik elke dag in het dorp communiceer met de mensen die vorig jaar mij verkozen hadden. hmmmmmm...

Het kliekje van Thom, Marijke, Marissa stemmen gelijk dus hun hebben mijn vertrouwen, met daarmee natuurlijk ook onze dappere burgemeester Daphne die de wolvenaanvallen tot nu toe goed tot maar 1 heeft weten te beperken.

Meest ben ik nog wel benieuwd naar Lilian en Marijke die gisteren niet hebben gestemd voor de trial by fire; Beschermen ze iemand of was het gewoon een kwestie van vergeten?

Rip Liesbeth en Jaap. Jullie hebben dit niet verdiend!
Extra gebedjes voor Liesbeth, sinds we dit makkelijk hadden kunnen voorkomen Sad

RE: Dag 4 (30 december) - Linda - 12-30-2022

Een kat in het nauw maakt rare sprongen zeggen ze weleens, zou dat ook voor wolven betekenen?..

Aan het stemgedrag van gisteren zie ik duidelijk 2 groepen en wat losse flodders, wellicht moeten we ons meer zorgen maken over de losse flodders.

Max, Nancy, en Thias hebben op Jaap gestemd en vervolgens is Jaap na de nacht nooit meer terug gekomen, dat baart mij zorgen, was dit al al een voorteken van het onheil dat zich afgelopen nacht heeft plaats gevonden?

Ik zou graag de burgemeester weer zien in ons dorp, die lijkt zich nog op te houden in haar huis, waar is onze leidster als we haar nodig hebben?

RE: Dag 4 (30 december) - Jort - 12-30-2022

Ach ach.. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van gisteravond, was er stil van.
Vandaag nog erg van slag, ben de draad die ik gisteren gevonden dacht te hebben weer helemaal kwijt!
Een felle reactie van onze net-niet-burgemeester gooit wel weer wat kolen op het vuur. Zaten de zeven stemmers van gisteravond toch goed?

We zagen gisteren duidelijk twee groepen, maar ook een deel wat onzeker was, of zelfs helemaal niet stemden. Ben benieuwd naar de motivaties!

Hopelijk krijgen we nu de avond nadert nog meer duidelijkheid, ik hou mijn ogen open.

RE: Dag 4 (30 december) - Daphne - 12-30-2022

Zozo wat een meningen en groepjes die vingers wijzen zijn er in een kort tijd gevormd. Wel begrijpelijk nu er een geslaagde aanval is geweest door die verrekte wolven. Laten we niet vergeten goed met elkaar te overleggen, op deze manier kunnen we denk ik het beste de wolven ontmaskeren.
Ik heb zelf een fijne droom gehad vannacht over engelen. Misschien was dit wel Jaap die gedag kwam zeggen.
Toch maar even langs de oliebollenkraam dat geeft misschien nieuwe inzichten voor mij en de vertrouwelingen die mijn avondcode weten.

We komen er samen doorheen! Houdt uzelf sterk.
Liefs, jullie burgemeester?

RE: Dag 4 (30 december) - Luuk - 12-30-2022

Jeetje wat heftig! Jaap en Liesbeth weg! Zo gaat het heel hard zo ineens... Denk dat het heel belangrijk is dat er goed met elkaar gecommuniceerd blijft worden!! Hoop dat er genoeg engeltjes zijn om iedereen te redden!

RE: Dag 4 (30 december) - Daphne - 12-30-2022

Ik had eerder al een? achter mijn bericht staan, vroeg me al af waardoor. Komt dus door de emoji die ik probeer te plaatsen, een hartje! Haha oepss als het voor verwarring heeft gezorgd!

RE: Dag 4 (30 december) - Lilian - 12-30-2022

(12-30-2022, 02:36 PM)Nancy Wrote: Daphne, Hilde, Jeroen, Jort, Luuk, Marissa, Mijntje, Thom stemmen al twee dagen op dezelfde mensen voor het Kampvuur, maar ook Linda, Monique en Roxan stemmen al twee avonden op dezelfde mensen. Waren dit bewuste groepjes of ruik in wolven vertrouwen.
Als er drie wolven in het spel zijn dan weet ik het denk ik wel....

Wel verdacht dat dan juist Monique erover begint dat ik stil ben terwijl ik elke dag in het dorp communiceer met de mensen die vorig jaar mij verkozen hadden. hmmmmmm...

Het kliekje van Thom, Marijke, Marissa stemmen gelijk dus hun hebben mijn vertrouwen, met daarmee natuurlijk ook onze dappere burgemeester Daphne die de wolvenaanvallen tot nu toe goed tot maar 1 heeft weten te beperken.

Meest ben ik nog wel benieuwd naar Lilian en Marijke die gisteren niet hebben gestemd voor de trial by fire; Beschermen ze iemand of was het gewoon een kwestie van vergeten?

Rip Liesbeth en Jaap. Jullie hebben dit niet verdiend!
Extra gebedjes voor Liesbeth, sinds we dit makkelijk hadden kunnen voorkomen Sad

Ik snap dat je benieuwd bent! Om eerlijk te zijn vierde ik gister avond een verlate derde kerstdag met mijn vriend (Boris), hierdoor was ik totaal de tijd vergeten en was ik te laat met stemmen.... ??

RE: Dag 4 (30 december) - Mijntje - 12-30-2022

Ik weet dat ik snel gestrest ben, maar het aantal burgers dat we kwijt zijn begint wel heel snel op te lopen. Burgemeester wat moeten we doen?!!

RE: Dag 4 (30 december) - Max - 12-30-2022

Oh jeetje goeidemiddag zeg, sorry voor het late bericht zeg... Wat een lekker bed heb ik in geslapen zeg daarom ook weer vergeten te posten ? Maar heb nu wel weer genoeg energie om er een leuke avond van te maken bij het kampvuur, wie zie ik vanavond nog? Er zijn al genoeg kerstbomen om te stoken ??

Tot vanavond!

RE: Dag 4 (30 december) - Gitta - 12-30-2022

Ow neee, Jaap eruit. Wat een gemis! Een goede vriendschap komt zo wel tot een heel verdrietig eind! Ik vraag me af wat er vannacht is gebeurd en wat hij heeft gezien.. Voelt in ieder geval een stuk onveiliger zo! Wel heel toevallig dat Max en Thias op Jaap hebben gestemd en dat hij er nu uit is! Burgemeester, het dorp slinkt wel snel zo! Het is tijd voor maatregelen!

RE: Dag 4 (30 december) - Jeroen - 12-30-2022

Zo, daar ben ik weer.
Helaas heb ik vandaag door alle drukte en werkzaamheden geen tijd gehad om een samenvatting te maken. In ieder geval dank aan Nancy dat zij het een en ander aan info wilde delen!
Lastig, lastig, lastig... wie in ons midden is of zijn er niet welkom in dit pittoreske dorpje en wie wel?
In ieder geval haal ik even een pretcilinder en een deegschijf met vlees bij de taverne en ga eens hard nadenken over wat er gebeurt is de laatste tijd.
Maar who the f*ck liep er vanmorgen vroeg vlug mijn slaapkamer uit? Iemand een persoon uit mijn huis zien lopen die hier niet woont?

RE: Dag 4 (30 december) - Hilde - 12-30-2022

(12-30-2022, 11:41 AM)Marissa Wrote: Ohw nee! Tijd voor actie guys!
Ik ben bezig met een mooi overzichtelijk lijstje met allemaal informatie over iedereen. Treed binnen in m'n nederige stulpje als je iets te delen hebt.

Is het een beetje gelukt Marissa?? Ik ben vandaag ook aan het puzzelen geslagen. Voel me inmiddels een soort verstrooide professor met allemaal notities om me heen, propjes en schele ogen. Misschien maar is naast elkaar leggen. 
Heeft het jou was opgeleverd voor je stem van vanavond? Ik doe maar gewoon een gokje!

RE: Dag 4 (30 december) - Spelleiding - 12-30-2022

We gaan de stemmen tellen, tot straks bij het avondbericht!