Weerwolven van Hedera
Dag 3 (29 december) - Printable Version

+- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl)
+-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Avondberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Thread: Dag 3 (29 december) (/showthread.php?tid=12)

Dag 3 (29 december) - Spelleiding - 12-29-2022

Een hele goede avond.
Het volk heeft gesproken en er komt een brandstapel. En dat ondanks dat er niemand aangevallen is! Toonde de wolven eindelijk eens een rust moet het volk alsnog wraak. Oog om oog, tand op tand!

Het vuur begint al goed op te waaien. En dat is maar goed ook, want de stemming is binnen. Duidelijk was gelijk voor de tellers, het is spannend. Met 1 stem verschil is het toch echt uitgekomen op een snuit. Maar niet de snuit waar het dorp naar uit was, maar een snuit van een vulpes. Zij kon in bondjes snuffelen en daar onraad ruiken. Helaas is deze intel nu aan ons verloren.

Toch waren er een aantal die niet voor de brandstapel waren. Waren ze ziek, te laat of hebben ze zich de mond laten snoeren. Het kan ook zijn dat ze niemand dood willen in deze tijden van rust. Alleen tijd zou het leren!

Gelukkig zijn er roddels, informatie en mis-informatie overal te vinden. Zo hebben we ons al laten vernemen dat de gemiddelde bontjes aantal van onze dorpelingen al op 2 bondjes per dorpeling zit. Hoe kun je tijd hebben na het smeden van theorieën, het schieten van pijlen en het verzamelen van voedsel. Toch zijn er mensen die met meer dan 1 groepje in de wandelgangen praat en daar uren te vinden is. In hoeveel bondjes zit jij nu?

Gelukkig compenseert onze journalist met het missen van waarheden door met alle inwoners van het dorp te praten. Laat het zo blijken dat zij bijna over iedereen wel wat weet. Maar! niets is wat het lijk.
Lees vooral de achterkant van deze uitgave want deze informatie wil je niet missen!

Een hele goede avond allemaal, hier weer een bericht van jullie allerliefste verslaggever van achter de schermen.
Ik weet het, jullie hebben de hele dag uitgekeken naar een vriendelijk woord van mij. Ik heb dan ook ongelooflijk me best gedaan voor jullie en op de loer gelegen voor wat sappige nieuwtjes.
Allereerst niet te missen de nieuwe veiligheids-rage. Het is niet te geloven wat mensen allemaal verzinnen. De affaire van Daphne, onze lieftallige burgermeester, met de smid bleek absolute onzin (er zijn toch wat duistere bronnen in omloop) maar dat er flink geslet wordt is wel duidelijk. Zo gaan de geruchten dat Lotte zeker niet de enige slet van Wakkerdam is. Laat dan nou toevallig ook 1 van de nieuwe veiligheids-rages zijn. Voor wie nog niet zo hip en happening is....hier de opties waar je aan kan denken op een rij:
- sletten, gewoon het bed delen met een ander. Hartstikke veilig, dan krijgt niemand je thuis te pakken.
- Beschermengelen ook ongelooflijk in trek. Zo'n betweterig heilig bootje op je schouder...tja je moet er van houden...
- een drankje verkrijgbaar bij de Heks, schijnt wel nogal wat bijwerkingen te geven.
- Veiligheidsslot op de deur bestellen, per avond te boeken. Voor meer informatie aan welk adres je moet zijn, stuur maar een appje.
- Een stalker is ook een optie. Maar let op!! Dat geeft ook alleen maar schijnveiligheid.

Het is overduidelijk dat veiligheid voorop staat, het de nieuwe trend is!! Nou ja...je kan natuurlijk ook gewoon heel ouderwets de wacht houden. "Ik slaap veilig, of ik slaap niet" zullen we maar zeggen.

Verder valt het op dat er steeds meer groepjes samenkomen. Tom en Marijke onze trouwe kroeggangers lijken steeds meer volgelingen te krijgen. Ze zijn gesignaleerd in het bijzijn van Rebecca, Marissa, Monique en onze burgermeester. Is dit een elite clubje geworden? Zijn ze nieuwe plannen aan het smeden of houden ze allemaal gewoon heel erg van karaoke? Burgermeester kijk je wel uit met wie jij je allemaal in laat? Ik hoop dat jij ook een goede veiligheidscheck laat doen!!
Je weet het niet....misschien lezen jullie hier meer over in de volgende editie van de Wakkere dam!! Adios!

RE: Dag 3 (29 december) - Jort - 12-29-2022

Oh nee! Weer een burger verloren.. Vandaag minder eensgezindheid in ons dorp, ik moet ook zeggen dat ik mn ogen open heb gehouden vandaag, maar het erg lastig vond! Was uiteindelijk toch best overtuigd van mijn stem, maar dat bleek valse hoop te zijn..
Wel veel stemmen op Nancy ook, ben benieuwd naar de beweegredenen van jullie!! Enne, zeg eens journalist, waar kunnen die sloten besteld worden?

RE: Dag 3 (29 december) - Daphne - 12-29-2022

Vandaag heb ik heel wat rondgevraagd in het dorp naar info. Helaas met een slecht uitkomst... Jammer dat we Liesbeth verloren zijn! Zo een slot klinkt wel fijn, hopelijk overleven we dan allemaal weer een nacht dat zou top zijn.
Morgen kom ik even een oliebol halen denk ik, de rest van het dorp lijkt daar rond te hangen.

Een veilige nacht toegewenst aan alle!
Liefs, jullie burgemeester

RE: Dag 3 (29 december) - Linda - 12-29-2022

Jeeeeeeeetje! Liesbeth eruit! Dat is wel echt heel verdrietig Sad wat een valse actie zeg!
Het was iig wel duidelijk dat de meningen verdeelt waren.. laten we hopen dat er snel wat meer duidelijk gaat worden want we kunnen geen burgers blijven verliezen!

RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022

Dat is wel een verlies... Ik had al zo mijn vermoeden dat we opnieuw een burger zouden verliezen.... Tot nu toe ben ik nog niet veel kwaad tegen gekomen, maar ik blijf op mijn hoede. Wellicht zijn er ook al bondjes met wolven in schaapskleding. Helaas zullen we hier niet meer achterkomen. Rust zacht Liesbeth.

RE: Dag 3 (29 december) - Jeroen - 12-29-2022

Oef, pijnlijk! Dat is de tweede burger op rij...
Ik duik maar eens de taverne in, kan wel een flinke borrel gebruiken nu. Wie weet kom ik dan misschien nog wel wat te weten. Iets met dronken mensen en losse lippen en zo.

RE: Dag 3 (29 december) - Marissa - 12-29-2022

Ik baal enorm hiervan jongens! Ik had vandaag een te drukke dag op werk en denk dat ik me niet genoeg heb kunnen inlezen op de verdachten. Dat pakt dan ook nu heel stom uit.
Ik ga morgen echt super m'n best doen om even goed mensen te ondervragen en mn verdachtelijstje wat uit te breiden. En dan hopelijk stemmen we er morgen een keer een wolf uit!
En om maar terug te komen op de journalist. Ik ben zeker fan van karaoke!
Iemand zin om een keertje een duetje te komen doen? Met een lekker wijntje?

RE: Dag 3 (29 december) - Liesbeth - 12-29-2022

Jammer jammer jammer ik was nog graag langer in jullie midden geweest om nuttige info te verzamelen en met wakkere burgers te delen. Maar de meerderheid heeft anders beslist.
Houd je ogen en oren open en laat de wolven niet winnen! Het ga jullie goed

RE: Dag 3 (29 december) - Spelleiding - 12-29-2022

- EXTRA EXTRA EXTRA -
De krant bied nu ook aankloppen of aanbellen service
Wees de eerste die de krant leest

Lees er alles over in onze flyer
https://weerwolven.scoutinghedera.nl/showthread.php?tid=13
- EXTRA EXTRA EXTRA -

RE: Dag 3 (29 december) - Roxan - 12-29-2022

Ohneee Liesbeth. Wat een schok! Zo zonde met een erg belangrijke rol naar mijn idee. Wie heeft zit opgezet? Waar komt deze verdachtmaking vandaan? Daphne heb jij hier antwoord op als burgermoeder? Gezien je stem kun jij hier vast ook uitleg over geven…
De lijst raakt overvol met aanvragen…

RE: Dag 3 (29 december) - Rachel - 12-29-2022

Wat een verdriet, opnieuw een burger die sterft. Burgers buren of vage buurtbewoners we moeten elkaar helpen. R.I.P Liesbeth.

RE: Dag 3 (29 december) - Linda - 12-29-2022

Dat duetje sla ik even over Marissa, ik ben niet heel toonvast. Maar dat wijntje zeg ik geen nee tegen!

Mijn extra bestelde slot is zojuist geïnstalleerd dus ik ga de luiken sluiten en god,Allah,Jezus en de rest vragen om een rustige nacht.
Wellicht kan Tom ter ondersteuning nog wat voordragen uit zijn bijbel.

RE: Dag 3 (29 december) - Monique - 12-29-2022

Nou, daar ging weer n goede burger. Liesbeth we gaan je missen. Rust zacht.
Toch gek dat mensen overtuigd zijn van hun stem, maar vervolgens er toch naast zitten. Hoe komt dat toch? Verkeerde info of bondjes?
Zal een borrel helpen, of word daar in die taverne andere plannen beraamd? Vele vragen, maar nog weinig antwoorden. Morgen weer een nieuwe dag, maar eerst zien dat we de nacht weer goed dör komen. Veilige nacht allen.

(12-29-2022, 08:49 PM)Marissa Wrote: Ik baal enorm hiervan jongens! Ik had vandaag een te drukke dag op werk en denk dat ik me niet genoeg heb kunnen inlezen op de verdachten. Dat pakt dan ook nu heel stom uit.
Ik ga morgen echt super m'n best doen om even goed mensen te ondervragen en mn verdachtelijstje wat uit te breiden. En dan hopelijk stemmen we er morgen een keer een wolf uit!

Nou Beumer danst al op de tafels, dus kom maar langs dan doen wij wel karaoke. Ik ben mijn verdriet aan het wegdrinken met een rode olifant....

RE: Dag 3 (29 december) - Jaap - 12-29-2022

(12-29-2022, 10:39 PM)Marijke Wrote:
(12-29-2022, 08:49 PM)Marissa Wrote: Ik baal enorm hiervan jongens! Ik had vandaag een te drukke dag op werk en denk dat ik me niet genoeg heb kunnen inlezen op de verdachten. Dat pakt dan ook nu heel stom uit.

Nou Beumer danst al op de tafels, dus kom maar langs dan doen wij wel karaoke. Ik ben mijn verdriet aan het wegdrinken met een rode olifant....
Beumer danst al op de tafels terwijl de dorpsgenoten verder rouwen om onze medeburger. Bijzondere manier van verwerking. Overigens zo een rood(zeke dat ie niet roze is) olifantje is zeker niet verkeerd. Is het wel nog een kerstolifantje?

(12-29-2022, 11:39 PM)Jaap Wrote:

Beumer danst al op de tafels terwijl de dorpsgenoten verder rouwen om onze medeburger. Bijzondere manier van verwerking. Overigens zo een rood(zeke dat ie niet roze is) olifantje is zeker niet verkeerd. Is het wel nog een kerstolifantje?

Nou het is een delerium red 'Huyghe' xD
Kom volgende keer ook gezellig langs! Smile

RE: Dag 3 (29 december) - Jeroen - 12-29-2022

(12-29-2022, 11:50 PM)Marijke Wrote:
(12-29-2022, 11:39 PM)Jaap Wrote:

Nou het is een delerium red 'Huyghe' xD
Kom volgende keer ook gezellig langs! Smile
Marissa, ik daag jou uit tot een karaoke-battle!  Big Grin
Het roze olifantje heeft mij overtuigd om een keertje karaoke te doen en de Eeuwige Jeugd doet ook gezellig mee!
Wij hebben jouw eigen fles wijn al klaar staan...neem vooral extra gezelligheid mee! Cheers!

RE: Dag 3 (29 december) - Tom - 12-30-2022

Liesbeth dood wat een treurnis. Ik ga mijn bijbel raad plegen. En nadenken over mijn zonde's. Binnenkort ga ik de abdij in voor nieuw lekker bier. Misschien drink ik het ook nog wel op bij een vuurtje. En zullen we proosten op Liesbeth.

RE: Dag 3 (29 december) - Spelleiding - 12-30-2022

De krant is in de druk