![]() |
|
Dag 3 (29 december) - Printable Version +- Weerwolven van Hedera (https://weerwolven.scoutinghedera.nl) +-- Forum: Weerwolven (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Ochtendberichten (https://weerwolven.scoutinghedera.nl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Thread: Dag 3 (29 december) (/showthread.php?tid=11) |
Dag 3 (29 december) - Spelleiding - 12-29-2022 Goeiemorgen allemaal! Wat een raar fenomeen, nu Lotte weg is doen steeds meer mensen de deur op slot. Is het toeval of zijn we banger geworden voor de wolven? Dat is wel opmerkelijk want sinds burgemeester Daphne er is lijken de wolven wel bang voor haar te zijn en blijven ze in de buitenwijken. Inmiddels op het donkere, kaarslicht verlichte dorpsplein wordt het steeds spannender, missen we iemand? Na alle hoofden te hebben geteld lijkt het er op dat iedereen er nog is? 1, 2, 3…20, 21 Ja! Iedereen is er nog! Burgemeester Daphne, ik weet niet wat je hebt maar het begint er op te lijken dat je aura iedereen veilig houd. Of is het een gevalletje niets is wat het lijkt? Mocht je nog denken, er zijn wolven in ons midden. Kunnen we altijd nog een brandstapel beginnen. https://forms.gle/zDEfMYeU8VsnxJbu9 RE: Dag 3 (29 december) - Linda - 12-29-2022 Nou dit is wel fijner wakker worden dan gisteren! Ik heb een stuk beter geslapen nu het zo rustig bleef vannacht! Gelukkig is onze burgemeester nog in leven! Maar geen aanval is misschien toch ook zorgelijk.. ik hoop niet dat de wolven extra tijd hebben genomen om een vals plannetje te maken Hoe was het in de taverne gisteren Tom & Marijke? Hebben jullie nog iets te horen gekregen? RE: Dag 3 (29 december) - Rebecca - 12-29-2022 *geeuw* môggeh... Zijn we allemaal nog compleet? Wat fijn, ik begin mij steeds meer thuis te voelen in dit dorp. Toch heb ik een bijzonder onderbuik gevoel en weet ik wel zeker dat er schimmige figuren in dit dorp huisvesten. RE: Dag 3 (29 december) - Daphne - 12-29-2022 Goedemorgen allemaal! Ik heb onrustig geslapen het leek alsof ik niet alleen was in mijn huis... Laten we weer goed overleggen met elkaar om die duistere wezens eruit te pikken. Ik denk dat ik dan pas weer rustig slaap. Liefs, jullie burgemeester? RE: Dag 3 (29 december) - Hilde - 12-29-2022 Goedemorgen allemaal, Wat fijn om te horen dat iedereen er nog is. Ik ben steeds geruster dat we een goede keus gemaakt hebben met Daphne als burgemeester!! Toch krijg ik een beetje een onderbuik gevoel...besmet geraakte burgers?? Straks hebben we steeds meer van die harige dingen. Ik sta vandaag in de oliebollenkraam. Dus kom gerust langs voor wat lekkere hapjes. Ik zal goed opletten wie ik voor me kraampje krijg, wie weet valt er nog wat informatie te halen. RE: Dag 3 (29 december) - Liesbeth - 12-29-2022 Wat een opluchting, geen slachtoffers vannacht! Goed werk daphne, ga zo door. Iedereen vannacht binnen gebleven of zijn er nog verdachte bewegingen gezien? RE: Dag 3 (29 december) - Roxan - 12-29-2022 Goede morgen allemaal! Heerlijk geslapen, wel een beetje krap was het… Nadat Lotte jammerlijk genoeg onterecht de brandstapel is op gegooid, is het heel fijn te concluderen dat er vannacht geen slachtoffers zijn gevallen! Wat een feest! Hoe zou het komen? Is er weer iemand beschermd? Iets met drankjes? Overgenomen? Tot leven gewekt? Was er iemand niet thuis of was de deur op slot? Heeft iemand een idee? Daphne als onze burgermoeder misschien? RE: Dag 3 (29 december) - Marissa - 12-29-2022 Ohw jeetje. Nou die wolven zijn niet zo lekker bezig! Twee avonden op rij niks voor elkaar gekregen. Ik begin me langzaam wel veilig te voelen in dit dorp! Als we zo doorgaan houd ik het hier wel vol. RE: Dag 3 (29 december) - Rachel - 12-29-2022 Wauw wat fijn dat iedereen nog in leven is. Als ik vandaag tijd heb, kom ik zeker even langs in de oliebollenkraam! Burgers samen staan we sterk...... RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 (12-29-2022, 08:57 AM)Linda Wrote: Nou dit is wel fijner wakker worden dan gisteren! Ik heb een stuk beter geslapen nu het zo rustig bleef vannacht! Geen bijzonderheden vanacht... Gelukkig maar! RE: Dag 3 (29 december) - Nancy - 12-29-2022 Wat een sterk volk! Daphne wat ben ik blij dat jij als opvolger met dorp zo veilig houdt! Het zijn wel stille nachten tot zo ver, heeft iemand iets gehoord vannacht? RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 (12-29-2022, 09:11 AM)Hilde Wrote: Goedemorgen allemaal, Nou Hilde, daar zat ik ook al aan te denken... Wellicht dat Beumer ons weer een goede samenvatting met alle theorieën kan geven of dat onze journalist hier vanavond meer over kan vertellen? Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken om iemand op de brandstapel te gooien! Hopelijk blijft het gezellig en levendig in het dorp
RE: Dag 3 (29 december) - Jort - 12-29-2022 Wat fijn dat we nog een ochtend met zijn allen wakker zijn geworden! Deze ochtend in de krant ook geen bericht over vernielingen in het dorp, zijn er wel wolven? Na gisteren is daar eigenlijk weinig twijfel over.. Ik blijf in ieder geval goed opletten! Een oliebol bij de koffie klinkt goed, ik ga er ook maar een halen. Wie weet heb je er ook nog limonade bij? RE: Dag 3 (29 december) - Mijntje - 12-29-2022 Wat een heerlijk rustige ochtend, zo kan ik wel wennen aan het dorpsleven. Misschien heeft onze burgermeester die beesten wel echt weggejaagd. Al lijkt me dat iets waar we alleen maar van kunnen dromen.. RE: Dag 3 (29 december) - Tom - 12-29-2022 (12-29-2022, 11:45 AM)Mijntje Wrote: Wat een heerlijk rustige ochtend, zo kan ik wel wennen aan het dorpsleven. Misschien heeft onze burgermeester die beesten wel echt weggejaagd. Al lijkt me dat iets waar we alleen maar van kunnen dromen.. Uhm mede bewoners ik heb lekker geslapen gelukkig. Ik heb verder nog lang liggen lezen in mijn bijbel nadat ik wakker was en nagedacht over mijn nacht als lam hert eergisteren. Maar wie ben jij als ik vragen mag vreemde vrouw? RE: Dag 3 (29 december) - Jeroen - 12-29-2022 Môge allen! Ik ben blij dat iedereen er nog is. Het was wel een lekker rustig nachtje, maar dat geeft mij ook weer een onrustig gevoel. Wat zijn die weerwolven van plan? Nou Marijke, ik zal proberen weer alle info bij elkaar te sprokkelen om alles op en rijtje te zetten. Alleen heb ik vandaag nogal een druk dagje, dus ik weet niet of het lukt. Ik beloof niets, maar ik ga het wel proberen! RE: Dag 3 (29 december) - Mijntje - 12-29-2022 (12-29-2022, 11:58 AM)Tom Wrote:Ik ben nieuw in het dorp. Ik kom niet van ver en hoorde veel goede dingen over dit mooie plekje. Er was helaas niemand die me heeft gewaarschuwd over de horror die hier ‘s nachts afspeelt.(12-29-2022, 11:45 AM)Mijntje Wrote: Wat een heerlijk rustige ochtend, zo kan ik wel wennen aan het dorpsleven. Misschien heeft onze burgermeester die beesten wel echt weggejaagd. Al lijkt me dat iets waar we alleen maar van kunnen dromen.. RE: Dag 3 (29 december) - Luuk - 12-29-2022 Ow wat fijn om te horen dat er niets gebeurd is vannacht! Maar laten we inderdaad wel op onze hoede blijven! RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 Hé, Hoe klinkt de bel van een oen? RE: Dag 3 (29 december) - Gitta - 12-29-2022 Wat fijn dat we nog met zijn allen zijn, maar het voelt wel alsof er iets gaande is. En dan bedoel ik niet alleen met harige schepsels, maar ook met Tom en Marijke. Er leek iets in de lucht te hangen (all you need is love kerstspecial moeten we bijna weer jaar op wachten, dus mijn hoop was groot), maar nu ontwijken ze vragen over vannacht, toont Tom plotseling interesse in Mijntje en leest hij de bijbel?? Ik vertrouw wel een beetje op jou Tom met de wapens, blijf je wel gefocust? Hebben we genoeg zwaarden, pijl en boogen, geweren en geen idee wat verder helpt tegen weerwolven, want het voelt nu een beetje als een stilte voor de storm? Genieten van deze (tijdelijke) rust met een oliebol is dan sowieso wel een goed idee! RE: Dag 3 (29 december) - Thias - 12-29-2022 Oef niks gebeurt weer vnv, dus dat wordt een redelijk random iemand op de brandstapel RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 (12-29-2022, 11:08 AM)Marijke Wrote:(12-29-2022, 08:57 AM)Linda Wrote: Nou dit is wel fijner wakker worden dan gisteren! Ik heb een stuk beter geslapen nu het zo rustig bleef vannacht! (12-29-2022, 01:14 PM)Gitta Wrote: Wat fijn dat we nog met zijn allen zijn, maar het voelt wel alsof er iets gaande is. En dan bedoel ik niet alleen met harige schepsels, maar ook met Tom en Marijke. Er leek iets in de lucht te hangen (all you need is love kerstspecial moeten we bijna weer jaar op wachten, dus mijn hoop was groot), maar nu ontwijken ze vragen over vannacht, toont Tom plotseling interesse in Mijntje en leest hij de bijbel?? Nee hoor, Ik ben een open boek! ![]() Zie mijn eerdere reactie: Geen bijzonderheden vanacht... Gelukkig maar! RE: Dag 3 (29 december) - Monique - 12-29-2022 Ik heb als n blok geslapen en wat fijn dat iedereen er nog is. Al ben ik er niet gerust op. Het klinkt idd als een soort stilte voor de storm en wat jij zegt rox, er komen vele vragen boven. Ik wacht dan ook vol verwachting je samenvatting af B, want wat de journalist allemaal schrijft, vraag ik me ook af wat daar waar van is... Of heb ik even niet goed op zitten letten? Kom zo ook wel even buurten bij je hil. Zet die oliebol maar vast klaar, maar doe maar iets warmer dan een bakkie limo. RE: Dag 3 (29 december) - Lilian - 12-29-2022 Hi goedemiddag! Pff wat een heftige dag was het gister met de stemming. Wat balen dat er een burger op de brandstapel beland is, ik dacht echt we een weerwolf te pakken hadden. Snappen jullie nu wat ik bedoel met dat ik de brandstapel discutabel vind! En we moeten het vandaag weer doen, wat nou als er nogmaals een burger op beland… ik weet het allemaal nog niet hoor Gelukkig is het vannacht goed gegaan met dank aan onze sterke burgemeester! Ik begin me steeds veiliger hier te voelen. Toch heb ik het gevoel dat ik jullie nog niet helemaal ken. Opmerkingen zoals “ Hé, Hoe klinkt de bel van een oen?” Begrijp ik niet helemaal. Of is dit een vervroegde 1 april grap? En “besmet geraakte burgers?? Straks hebben we steeds meer van die harige dingen.” Betekend dit dat er meer van die beesten kunnen komen? Is het een variatie Corona ofzo? Journalist en B ik kijk uit naar jullie info! Mijn hoofd is namelijk een beetje in de war… RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 (12-29-2022, 02:34 PM)Lilian Wrote: Hi goedemiddag! (12-29-2022, 01:05 PM)Marijke Wrote: Hé, Hoe klinkt de bel van een oen? dit is gewoon een hele slechte grap.... het antwoord is Dom ding! ? RE: Dag 3 (29 december) - Jeroen - 12-29-2022 Pff, pittig druk dagje vandaag! Tussen alle werkzaamheden ben ik wel bezig met alle informatie te verzamelen om dan hopelijk nog op tijd een overzichtje te geven. Eerst maar eens een oliebol en een bakkie asfalt scoren bij Hilde voordat ik de volgende defecte open haard ga repareren. Ik hoop dat ik straks nog wat tijd over heb voor een babbeltje her en der. Later! RE: Dag 3 (29 december) - Linda - 12-29-2022 Ik snap er niks van. Het lijkt alsof er geen aanval is geweest vd wolven vannacht maar is dat wel echt zo? Is er niet een burger besmet en overgelopen naar de wolven? En ik hoor veel over 3 (bescherm)engelen, dat lijkt me wat veel toch? Ik heb ook echt nog geen idee op wie ik moet stemmen, mocht iemand tips hebben dan hoor ik dat graag! RE: Dag 3 (29 december) - Liesbeth - 12-29-2022 Het is erg onduidelijk allemaal, wie heeft er een tip? RE: Dag 3 (29 december) - Jeroen - 12-29-2022 Goedemiddag allen! Ondanks alle drukte heb ik toch nog het een en ander op een rijtje kunnen zetten. Helaas brengt het meer vragen dan antwoorden... - Niemand vermoord vannacht, bijzonder voor weerwolven om niemand aan te vallen of te vermoorden. - Weerwolven in buitenwijken, lijken bang voor Daphne, hoe kan dit? - Hilde praat over besmette burgers, waarmee zijn zij dan besmet en hoe komt zij aan die info? - Hilde heeft oliebollenkraam, jeej! - Daphne had het gevoel vannacht niet alleen te zijn, maar wie of wat was daar dan? - Daphne schijnt iets van een aura of beschermeling of iets dergelijks te hebben, hoe zit dit? - Daphne schijnt volgens de journalist wel erg vaak bij de smid te komen, wie is die smid en wat is er zo bijzonder daar? - Marijke houd wel van een drankje en een pleziertje. - Marijke sluipt volgens de journalist elke ochtend uit een ander huisje, wat doet zij daar en waarom sluipt zij weg? - Marijke vertoont wel wat vreemd gedrag, begint zij niet goed bij haar paasei te worden? - Tom leest de bijbel!? - Tom toont ineens interesse in Mijntje, wat is hier gaande? - Roxan heeft wel lekker geslapen, maar wat was er een beetje krap? - Linda praat over 3 (bescherm)engelen. - Wie is die journalist en is geeft deze wel betrouwbare informatie? - Er mij valt er trouwens wel iets op: Jaap en gitta lijken samen wat te ondernemen. Eerst stemt Jaap als enigste op (niet verkiesbaar gestelde) Gitta en bij de eerste lynch hebben Jaap en Gitta als enigste op Nancy gestemd. Dat vind ik persoonlijk wel erg toevallig... Dit is alles wat ik heb kunnen constateren, ik hoop dat jullie deze lijst kunnen aanvullen of verduidelijken. Ondanks dat deze samenvatting met de grootste zorgvuldigheid is samengesteld, aanvaard ik geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden, vergissingen, zet- of drukfouten. RE: Dag 3 (29 december) - Marijke - 12-29-2022 (12-29-2022, 04:58 PM)Jeroen Wrote: Goedemiddag allen! Nou dit paasei gaat vanavond weer naar de taverna voor een stoelendans ♪♫
RE: Dag 3 (29 december) - Spelleiding - 12-29-2022 De krant is aan het drukken, vers van de pers! zie het in de avond druk van dag 3 |